NL  FR 

HOME
HOOFDTOERNOOI
JEUGDTOERNOOI
INSIDER CONNECT
GONE IN 60S
UITSLAGEN
DEELNEMERS
MACHINES
LOCATIE
ROUTE EN HOTELS
CONTACT


UPDATES
Info voor Gone in 60 Seconds.



Gone in Sixty Seconds is ons nieuw “side tournament” waar je voor kan kwalificeren van 9:00-19:00u. Het is een spannende maar korte wedstrijd waar je reflexen en tactisch voordeel te proef zal gesteld worden. De naam geeft het alvast weer maar hoe werkt nu ‘Gone in 60 seconds’ exact?

Elke speler krijgt 2 spellen per kast, in totaal zijn er 3 kasten die elke speler dient te spelen op een zelf te bepalen tijdstip.
Maar speel tijdig want indien je de spellen niet kan spelen voor 19u, worden deze onherroepelijk ingevuld als zijnde 0! Er zijn geen wachtrijen of excuses dus speel ‘op tijd’!
De scheidsrechter zal het spel voor je starten maar wees er dan snel bij want de 60 seconden gaan van start op het moment dat de startknop ingeduwd wordt!
Bij afoop van de 60 seconden wordt het spel automatisch gestopt en je score genoteerd door een scheidsrechter.
Let op want het stopt exact na 60 seconden door middel van een SLAM tilt of dergelijke.
De 12 beste spelers gaan door naar de finalerondes.

Tijdens de gehele finalerondes zal elke speler zijn tijd uitspelen alvorens een volgende speler kan starten, het is dus niet aan een andere speler bij verlies van 1 bal zoals gewoonlijk. Dit jaar zal deze wedstrijd ook een eerbetoon zijn ter nagedachtenis aan Flipperlegende Lyman F. Sheats Jr. De wedstrijdlippers van GISS zullen dan ook allen flipperkasten zijn die door hem geprogrammeerd werden!



De halve finale zal gespeeld worden om 20u00.
De beste 12 spelers strijden nu om een plek in de fi?nale naar volgend schema dat reeds is opgesteld in speelvolgorde, de beste 2 spelers van elke kast gaan door naar de finale.

Elke flipper krijgt 4 spelers, je kwalifcatieplaats (= Qx) bepaalt ook meteen je tijd die je krijgt!

Kast 1 Kast 2 Kast 3
Q 1 – 95sec Q 2 – 95sec Q 3 – 95sec
Q 6 – 80sec Q 5 – 80sec Q 4 – 80sec
Q 7 – 65sec Q 8 – 65sec Q 9 – 65sec
Q12 – 60sec Q11 – 60sec Q10 – 60sec




Spelers die de eerste plaats hebben behaald in hun groep krijgen tijdens de finale 120 seconden en spelers met een tweede plek 100 seconden.
Deze 6 spelers spelen respectievelijk met hun gewonnen tijden op een kast aangeduid door de wedstrijdleiding.
Tijdens de finalerondes zal de kast niet gestopt worden maar wordt er afgeteld door de aanwezigen, wanneer de tijd bereikt is moet de speler in kwestie onmiddellijk stoppen.
De speler die in zijn tijdsslot de hoogste score neerzet is de winnaar!


Belangrijke richtlijnen

1. Een dag voor het BFK wordt er een lijst van 20 kasten meegedeeld met mogelijke kwalificatieflippers. Dit op de website.
2. Iedereen is zelf verantwoordelijk voor zijn persoonlijke scorekaart. Wie zijn scorekaart verliest kan niet meer verder kwalificeren.
3. Bij aanvang van de kwalificatie geef je je scorekaart aan de scheidsrechter. Deze start dan altijd een spel op een gekozen kast die vrij is. Je mag zelf geen spel starten! Aan het einde van het spel wordt de score onder jouw toezien genoteerd en geparafeerd door beiden.
4. Er worden geen proefspellen gespeeld op de wedstrijdflippers!
5. Extra ballen worden afgezet, moest er door een of andere fout toch een extra ball gespeeld worden dan mag je met deze bal indien mogelijk de skill shot maken maar de flipper wordt niet aangeraakt tijdens deze extra ball!
6. Er zijn geen backup flippers voorzien.
Bij zware niet op te lossen defecten wordt deze kast uit de scorelijst geschrapt.
Personen die op deze kast gespeeld hebben mogen dit spel dan herspelen op een andere kast naar keuze.
7. In de speelzone worden enkel wedstrijdspelers toegelaten!
het aantal deelnemers in de speelzone wordt ter plekke bepaald door de scheidsrechter. Spelers die niet aan het spelen zijn moeten plaatsnemen buiten de speelzone.
8. Er wordt niet in groepen gespeeld en er mogen geen tips aan elkaar gegeven worden tijdens het spel. Dit leidt tot directe diskwalificatie.
9. Foto’s mogen enkel genomen worden buiten de speelzone of met toestemming van de wedstrijdleiding.
10. Jouw score en stand kan je ten allen tijde volgen op een groot projectiescherm.
11. De kasten zijn ingesteld op 1 tilt-warning, indien mogelijk.
12. In geval van gelijkstand na kwalificatie, moeten deze spelers spelen op een kast aangeduid door de wedstrijdleiding. Ze moeten dan elk slechts één bal spelen. De speler die de bal het best kan benutten en de hoogste score haalt gaat verder naar de finalerondes.
13. Een onschuldige kinderhand zal de finale flippers loten.
14. Bij afwezigheid schuift het kwalificatierooster gewoon door en wordt je plaats afgestaan.
15. Wie afvalt in de eindrondes wordt ingedeeld naar zijn prestatie in deze ronde, bij gelijkstand wordt de kwalificatie gebruikt om de plaats te bepalen..
16. De flippers worden met respect behandeld en valsspelen is uit den boze! Bij enig vermoeden mag de scheidsrechter direct overgaan tot diskwalificatie zonder betwisting. Schade aan de kast wordt aangerekend. (Glasbreuk=175EURO)

SUCCES!!
Het BFK-team


Copyright BFB    2012-2019