NL  FR 

HOME
HOOFDTOERNOOI
JEUGDTOERNOOI
GCS
INSCHRIJVEN
DEELNEMERS
MACHINES
LOCATIE
ROUTE EN HOTELS
CONTACT


UPDATES
WEBSITE LAUNCH 19/12/2018!


Info voor het hoofdtoernooi.

Hier volgt de verdere informatie over het BFK2019: the 13th level dat plaatsvindt op zaterdag 06 april 2019.

De kwalificatie wordt van 9.00u tot 20.00u gespeeld.
In het uurrooster vindt u terug wanneer elke ronde gespeeld zal worden.

Deelnemers van het BFK 2019 dienen zich eerst in te schrijven op de website vanaf 01/02/2019. Daar moet je een tijdsslot kiezen waarin je wenst te kwalificeren. Maximum 12 (of 11) spelers kunnen per tijdslot spelen. Enkel een tijdslot met nog open plaatsen zal kunnen gekozen worden op moment van registratie.

Ingeschreven deelnemers aan het BFK moeten zich de dag zelf aanmelden aan de kassa waar je consumptiebonnen en een spelersbadge ontvangt.
Deze spelersbadge verschaft je toegang tot de kwalificatiezone.
Inschrijven op het kampioenschap zelf is niet mogelijk als de vooraf bepaalde limiet van 125 mannelijke deelnemers bereikt is op de website!
Spelers die tussen 09.00-10.00u spelen kunnen binnen vanaf 08.45u, spelers van latere uren verwelkomen we graag vanaf 09.00u!



Kwalificeren gebeurt op 7 flippers (3ballen/spel) voor de mannen en voor de vrouwen op 5 flippers (4ballen/spel), op elk van deze flippers moet gespeeld worden. Iedereen heeft slechts 1 kans om te kwalificeren.

Bij inschrijving heb je keuze uit volgende tijdsslots:
09-10u
10-11u
11-12u
12-13u
13-14u
14-15u
15-16u
16-17u
17-18u
18-19u
19-20u

Dames kunnen zich kwalificeren naar keuze op volgende momenten: 09u-13u en 17u-18u.

Indien een van de 7 spellen niet op tijd gespeeld wordt zal deze score ingevuld worden als zijnde 0. Deel je tijd goed in om te kwalificeren, om ten laatste 20u00 (mannen) of 18u00 (vrouwen) wordt de speelzone afgesloten en kunnen enkel degenen die zich in de speelzone bevinden nog hun kwalificatiespel uitspelen, let erop dat u uw kwalificatie-uur niet mist!
10min voor je kwalificatie-uur dien je je verplicht aan te melden bij de wachtplank. Wie zich niet aanmeldt net voor zijn speeluur kan de deelname geweigerd worden. Dit is om een vlotte vooruitgang van de wedstrijd te kunnen verzekeren.

De eerste 52 mannelijke spelers kwalificeren zich voor de volgende rondes.

Afhankelijk van het aantal inschrijvingen bij de vrouwen gaan bij een lagere deelnemersgroep (minder dan 12) de eerste 4 dames door naar de finale OF volgt er een ook ruimere opzet met een Ronda de Salamanca round bij een grotere deelnemersgroep (vanaf 12).



Mannen:

De Ronda de Salamanca (ES) wordt gespeelt met de beste 52 gekwalificeerden van de kwalificatieronde.
Deze personen spelen tussen 21:00-23:30 dit formaat op in totaal 12 kasten, max 3 ballen per spel*.
Alle kasten zijn afkomstig uit de main, vrouwen/jeugd.

De Ronda de Salamanca is gebaseerd op een leuk wedstrijd format, overgenomen van het 'torneo de jamon' uit Salamanca Spanje.

Hoe werkt het concreet:
De 52 spelers zijn ingedeeld in 4 groepen van 13 spelers. Groep 1 bestaat uit speler 1, 5, 9, .. van de kwalificatie. Groep 2 uit speler 2, 6, 10, ...

We spelen altijd met het aantal spelers die nog overblijven van dezelfde groep op dezelfde kast.
De eerste ronde wordt dus gespeeld met 13 spelers op één kast!.
De speler met de hoogste ranking speelt altijd als laatste.

Vb ronde/kast nr 1:
De laagst gerankte speler speelt zn spel alleen op 3 ballen. De score wordt genoteerd. Dit is op dat moment de 'laagste score'.
Daarna speelt speler 2:
- Wanneer speler 2 na 3 ballen onder de score blijft van speler 1, is speler 1 gekwalificeerd en heeft speler 2 op dat moment de laagste score. Speler 1 mag verder gaan naar de volgende kast, speler 2 blijft wachten op de spellen van de volgende spelers.
- Wanneer speler 2 boven de score gaat van speler 1 is speler 2 direct gekwalificeerd en gaat hij verder. Dit kan vb al na 1 bal zijn, de andere ballen dienen niet meer gespeeld te worden. Speler 1 wacht op speler 3 in de hoop dat speler 3 onder de score eindigt die speler 1 had.
- De speler die de laagste score heeft nadat alle spelers gespeeld hebben valt af.

De volgende ronde gaat zo verder met 12 spelers en dit principe wordt toegepast tot er maar 1 speler meer overblijft.
Men mag maximum 1 kast 'ver' spelen. Heb je dus niet meer de laagste score op een kast en je bent door, maar de spelers na u zijn nog niet allen klaar op die kast, dan mag je wel op volgende kast starten maar dan dien je daarna te wachten tot uw 'vorige' kast volledig voltooid is vooraleer verder te gaan naar de volgende kast.

De laatste persoon die overblijft per groep is ineens finalist. Hij zal met de 3 winnaars van de andere groepen in de finale van het Belgisch FlipperKampioenschap 2019 strijden om de titel van Belgisch FlipperKampioen.

Vrouwen:

Indien het aantal vrouwelijke deelnemers hoger is dan 12, spelen de 8 beste vrouwen een Ronda de Salamanca om te bepalen welke 4 vrouwen een plek verdienen in de finaleronde.
Bij een hoger aantal inschrijvingen kan dit aantal vb opgetrokken worden van 8 naar 12.
Voor uitleg voor dit systeem zie hierboven bij de mannen.
Sowieso zullen we één groep hebben waarin alle gekwalificeerden samen spelen. Diegene die bij de laatste 4 eindigen spelen de finale.



De vrouwen finale zal plaatvinden om 22u30 en is een best of 3 finaleronde zoals gespeeld op het belgian open pinball. De eerste 3 gekwalificeerden mogen dan elk een finaleflipper kiezen. De winnares van deze spellen mag zich dan de Belgisch FlipperKampioene 2019 noemen.

De mannen finale wordt opgesteld uit de 4 winnaars van de Ronda de Salamanca.
In de finale kiezen de 3 spelers die de hoogste ranking hadden een flipper die ze willen spelen. Waarna de 4de speler kiest in welke volgorde deze gespeeld zullen worden.
Spellen in de finale worden gespeeld op 3 ballen maar met drie tilt warning indien mogelijk.

Deze finale zal plaatsvinden om 23u30 en is een best of 3 finaleronde zoals gespeeld op het Belgian open Pinball.
De winnaar van deze 3 spellen mag zich dan de Belgisch FlipperKampioen 2019 noemen.

Belangrijke richtlijnen

1. Een dag voor het BFK wordt er een lijst van 20 kasten meegedeeld met mogelijke kwalificatieflippers. Dit op de website.
2. Iedereen is zelf verantwoordelijk voor zijn persoonlijke scorekaart. Wie zijn scorekaart verliest kan niet meer verder kwalificeren.
3. Bij aanvang van de kwalificatie geef je je scorekaart aan de scheidsrechter. Deze start dan altijd een spel op een gekozen kast die vrij is. Je mag zelf geen spel starten! Aan het einde van het spel wordt de score onder jouw toezien genoteerd en geparafeerd door beiden.
4. Er worden geen proefspellen gespeeld op de wedstrijdflippers!
5. Extra ballen worden afgezet, moest er door een of andere fout toch een extra ball gespeeld worden dan mag je met deze bal indien mogelijk de skill shot maken maar de flipper wordt niet aangeraakt tijdens deze extra ball!
6. Er zijn geen backup flippers voorzien.
Bij zware niet op te lossen defecten wordt deze kast uit de scorelijst geschrapt.
Personen die op deze kast gespeeld hebben mogen dit spel dan herspelen op een andere kast naar keuze.
7. In de speelzone worden enkel wedstrijdspelers toegelaten!
het aantal deelnemers in de speelzone wordt ter plekke bepaald door de scheidsrechter. Spelers die niet aan het spelen zijn moeten plaatsnemen buiten de speelzone.
8. Er wordt niet in groepen gespeeld en er mogen geen tips aan elkaar gegeven worden tijdens het spel. Dit leidt tot directe diskwalificatie.
9. Foto’s mogen enkel genomen worden buiten de speelzone of met toestemming van de wedstrijdleiding.
10. Jouw score en stand kan je ten allen tijde volgen op een groot projectiescherm.
11. De kasten zijn ingesteld op 1 tilt-warning, indien mogelijk.
12. In geval van gelijkstand na kwalificatie, moeten deze spelers spelen op een kast aangeduid door de wedstrijdleiding. Ze moeten dan elk slechts één bal spelen. De speler die de bal het best kan benutten en de hoogste score haalt gaat verder naar de finalerondes.
13. Een onschuldige kinderhand zal de finale flippers loten.
14. Bij afwezigheid schuift het kwalificatierooster gewoon door en wordt je plaats afgestaan.
15. Wie afvalt in de championship Qualification Madness round wordt ingedeeld naar zijn prestatie in deze ronde, bij gelijkstand wordt de kwalificatie gebruikt om de plaats te bepalen..
16. De flippers worden met respect behandeld en valsspelen is uit den boze! Bij enig vermoeden mag de scheidsrechter direct overgaan tot diskwalificatie zonder betwisting. Schade aan de kast wordt aangerekend. (Glasbreuk=175EURO)
17. Tijdens het BFK geldt er een nultolerantie voor agressie tegen de flipperkasten, er wordt maximum 1 waarschuwing gegeven afhankelijk van de situatie! Na deze waarschuwing volgt er een directe diskwalificatie door de scheidsrechter of wedstrijdleiding. Vele van de flippers komen uit een privecollectie of werden met zorg in orde gezet of komen gewoonweg nieuw uit de doos en dienen daar dus ook naar behandeld te worden.
18. Wordt er door een fout van de kast(bvb 2 ballen in de shooterlane of iets dergelijks) een speler bevoordeeld, dan wordt het hele spel opnieuw gestart. Deze regel is ook van kracht gedurende de finales, wordt 1 finalist bevoordeeld dan wordt het gehele 4-player spel opnieuw gestart. Elke speler die op dit moment aan het spelen is behoudt zijn originele score, de beste score van de twee telt.
19. Indien de bal vastzit op het speelveld, zal de scheidsrechter de kast openen en de bal terug in de shooter lane plaatsen.
20. Een technisch defect kan je melden bij de wedstrijdleiding en wordt in de mate van het mogelijke direct opgelost.
21. Een beslissing van de wedstrijdleiding kan niet betwist worden!

SUCCES!!
Het BFK-team


Copyright BFB    2012-2019